
Donderdag 26 september 2019 – The Event Lounge – Brussel
Trends en Kanaal Z stellen op donderdag 26 september 2019 de Belgian HR Awards voor tijdens een inspirerende gala‑avond in The Event Lounge te Brussel
Trends HR Manager of the Year 2019
Wie volgt Peter Michiels, Chief HR & Internal Communications Officer bij Elia, op als Trends HR Manager of the Year?
Trends en Kanaal Z willen met de HR Manager of the Year de man of vrouw lauweren die in zijn of haar bedrijf het voorbije jaar een uitmuntende rol heeft gespeeld op vlak van human resources en zo een inspiratie is voor elke HR-professional.
Selectieprocedure
Selectiecriteria
HR Pioneer Awards
Wie ontvangt na UZ Brussel en Marbles de HR Pioneer Awards?
Met de HR Pioneer Awards zetten we het belang van communicatie, creativiteit en creatie in de Human Ressources sector in de verf. Een jury samengesteld uit professionals in de HR Sector selecteren een aantal opmerkelijke campagnes van HR Pioneers.
HR Pioneer Award
Ontdek hier het reglement van de selectie en de aanbevelingen van de jury.
Stel u kandidaat en win een mediapakket ter waarde van 33.535 euro.
Wedstrijdreglement 2019
Wie kan deelnemen?
Deelname aan de wedstrijd staat open voor bedrijven die tijdens de periode van 1 januari 2018 tot 27 februari 2019 een interne of externe HR- communicatiecampagne realiseerden.
De wedstrijd staat niet open voor communicatiebureaus.
Kalender:
- Van donderdag 28 februari tot zondag 28 april 2019, middernacht: oproep tot kandidatuur
- Op maandag 13 mei nodigen we per categorie 10 bedrijven uit om zich mondeling te verdedigen voor de jury op 6 juni 2019 (Internal Communication) of op 7 juni 2019 (External Communication).
- Donderdag 6 juni: mondelinge verdediging van de 10 geselecteerde bedrijven binnen de categorie HR Pioneer Internal Communication.
- Vrijdag 7 juni: mondelinge verdediging van de 10 geselecteerde bedrijven binnen de categorie HR Pioneer External Communication.
- Maandag 17 juni: per categorie worden 5 bedrijven officieel genomineerd. Ze worden uitgenodigd om op het evenement, op 26 september 2019, te pitchen en dit op basis van duidelijke, vooraf meegedeelde regels.
De eigenlijke deelname
Deelnemen is gratis. Het dossier mag in het Nederlands, Frans of Engels opgemaakt worden. De concrete communicatiecampagne kan toegelicht worden aan de hand van de volgende vragenlijst:
HR Pioneer Award for External Communication
- In hoeverre was je communicatiecampagne innovatief en onderscheidend ten opzichte van de concurrentie?
- Wat was de doelstelling, doelgroep en boodschap van de externe communicatiecampagne? Employer branding? Rekruteringscommunicatie?
- Welke (media)kanalen werden gebruikt om de boodschap tot bij de doelgroep te brengen? Wat was de gevolgde strategie?
- Welk budget werd hiervoor uitgetrokken? Welke parameters werden geselecteerd om het succes te meten? Hoe werden deze metingen uitgevoerd? Werden de juiste profielen bereikt?
- Mocht je de campagne opnieuw lanceren, welke elementen zou je veranderen?
- Geef heel kort de drie belangrijkste redenen waarom je campagne de HR Pioneer Award for External Communication zou moeten winnen.
HR Pioneer Award for Internal Communication
- In hoeverre was je communicatiecampagne innovatief en onderscheidend?
- Wat was de doelstelling en de boodschap van de interne communicatiecampagne?
- Welke kanalen werden gebruikt om de boodschap tot bij de doelgroep te brengen? Wat was de gevolgde strategie? Kaderde je campagne in een groter geheel (dus meer dan enkel interne communicatie)?
- Welk budget werd hiervoor uitgetrokken? Welke parameters werden geselecteerd om het succes te meten? Hoe werden deze metingen uitgevoerd? Wat waren de reacties op de campagne?
- Mocht je de campagne opnieuw lanceren, welke elementen zou je veranderen?
- Geef heel kort de drie belangrijkste redenen waarom je campagne de HR Pioneer Award for Internal Communication zou moeten winnen.
Het dossier (in PDF) mag maximum 1 pagina omvatten en kan opgeladen worden via de website.
De kandidatuurstellingsperiode wordt afgesloten op zondag 28 april 2019 om 23u59.
Alle inschrijvingen die ons later bereiken, worden niet meer toegelaten.
De vakjury
De leden van de jury zijn professionals die actief zijn binnen de domeinen van corporate communicatie, HR-communicatie en media. Juryleden en hun collega’s kunnen niet deelnemen aan deze wedstrijd. De juryleden zullen op een kwalitatieve, objectieve manier én in onderling overleg oordelen over de ingezonden kandidaturen.
De prijzen
Naast een mooie trofee ontvangen de winnaars van de HR Pioneer Awards een mediapakket ter waarde van € 33.535.
- Roularta Recruitment Solutions biedt een cheque van € 5.000 voor rekruteringsadvertenties in het katern Streekpersoneel in Deze Week en De Zondag.
- Kanaal Z/Canal Z biedt een videocheque van € 15.150 (business branding 90 seconden – 1 x productie – 3 x uitzenden NL + FR van deze business branding).
- De Facto Image Building biedt een pakket werkuren ter waarde van € 3.000. De winnaar kan dit bedrag “à la carte” opnemen (digital, social, creative, corporate, HR,…).
- Trends biedt een jaarabonnement op Trends ter waarde van € 285 + 1/1 pagina quadri Trends + Trends-Tendances ter waarde van € 10.100 (op te nemen tot eind 2019).
Selectieprocedure
De onafhankelijke jury beslist autonoom en respecteert de volgende stappen.
- Een lijst van (maximaal) 15 mogelijke kandidaten wordt door de redacties van Trends en Trends-Tendances op basis van hun realisaties van het voorbije jaar aan de jury voorgesteld.
- De juryleden evalueren deze lijst en voegen kandidaten toe of laten er weg. In onderling overleg komt de jury zo tot een definitieve longlist van (maximaal) 15 kandidaten. Hiervan maken de redacties van Trends en Trends-Tendances een volledig dossier met profielschets, realisaties, projecten, bijdrage aan het bedrijf en bijdrage tot hun managementdomein in een bredere Belgische HR-context.
- De juryleden evalueren deze dossiers en beslissen in unanimiteit over een shortlist van maximaal 6 kandidaten. De kandidaten uit deze shortlist worden gecontacteerd door de redacties van Trends en Trends-Tendances en uitgebreid voorgesteld in de magazines.
- De jury beslist ten slotte bij stemming onder gesloten omslag welke kandidaat dit jaar de titel van Trends HR Manager of the Year mag dragen.
Selectiecriteria
De jury beslist autonoom en onpartijdig op basis van de criteria die ze zelf opstelt. Meer dan louter kwantitatieve criteria, zijn vooral de kwaliteiten van de kandidaten als manager en inspirator van een duidelijke visie op human resources binnen hun bedrijf beslissend. Een visie waarmee zij voor de onderneming niet alleen aantoonbare resultaten hebben gerealiseerd, maar ook een visie waardoor zij het beroep van HR Manager in België een extra waarde hebben gegeven.
Bij de bepaling van de winnaar zal de jury onder andere oordelen over de bijdrage van de kandidaten aan het creëren en ondersteunen van een consistente bedrijfscultuur en een hechte band met de medewerkers van de onderneming. Hierbij kunnen ook kwantitatieve criteria in rekening worden gebracht, zoals het verloop van medewerkers binnen de onderneming, de gemiddelde anciënniteit … maar ook de bijdrage per medewerker tot de winst van de onderneming.
Een volgend element van beoordeling is de bijdrage van de kandidaten aan het ontwikkelen van leiderschap binnen de onderneming. Is er een duidelijk plan en een strategie rond het ontwikkelen én aantrekken van talent en het stimuleren van leiderschap en management?
Vervolgens zal de jury ook oog hebben voor diversiteit en flexibiliteit, twee belangrijke elementen in het nieuwe leiderschap. Hebben de kandidaten in hun bedrijf initiatieven gecreëerd om dit te bevorderen?
Ten slotte spelen verloning en compensatie nog steeds een cruciale rol in het managen van de human resources van de onderneming. Verder dan de pure loonadministratie zal de jury oog hebben voor initiatieven die door de kandidaten op dit vlak zijn gecreëerd binnen de onderneming en oog hebben voor de visie en strategie van de kandidaten en de manier waarop zij die hebben uitgevoerd in hun bedrijf.
Stel u kandidaat voor de HR Pioneer Awards
en win een mediapakket van meer dan € 33.535!
(Klik hier om de inhoud te ontdekken)
- Roularta Recruitment Solutions biedt een cheque van € 5.000 voor rekruteringsadvertenties in het katern Streekpersoneel in Deze Week en De Zondag.
- Kanaal Z/Canal Z biedt een videocheque van € 15.150 (business branding 90 seconden – 1 x productie – 3 x uitzenden NL + FR van deze business branding).
- De Facto Image Building biedt een pakket werkuren ter waarde van € 3.000. De winnaar kan dit bedrag “à la carte” opnemen (digital, social, creative, corporate, HR,…).
- Trends biedt een jaarabonnement op Trends ter waarde van € 285 + 1/1 pagina quadri Trends + Trends-Tendances ter waarde van € 10.100 (op te nemen tot eind 2019).
De oproep kandidatuur is beëindigd. Het is niet meer mogelijk een dossier in te dienen.
Samen met het adviesbureau De Facto Image Building selecteren Trends en Kanaal Z opmerkelijke campagnes om het belang van communicatie én creativiteit in de HR sector in de verf te zetten.
Laat u zich inspireren door de cases van de genomineerden en winnaars van editie 2018.
HR Pioneer Internal Communication
Winnaar: UZ Brussel
Genomineerden: Bridgestone, Realdolmen, Aldi
HR Pioneer External Communication
Winnaar: Marbles
Genomineerden: OCMW, Scania Parts Logistics, Van Dievel Transport
De jury’s
In de 2 jury’s zijn een reeks experten verzameld, elk met hun expertise op een verschillend domein op het vlak van HR. De juryleden zijn professionals uit verschillende sectoren en verschillende bedrijven, groot, middelgroot of klein. Ze staan garant voor een onafhankelijke en onpartijdige selectie van zowel genomineerden als de winnaars.
De jury van de HR Pioneer Awards is samengesteld uit experts op vlak van HR-communicatie en –creatie. De jury van Trends Hr Manager of the Year is aangevuld met experts op vlak van human ressources en personeelsbeheer.
Trends HR Manager of the Year
Juryvoorzitter

Redacteur Trends en expert in human resources
Leden van de jury

Journalist Trends-Tendances

Managing Partner Amrop

Gedelegeerd bestuurder VDAB

HR Director Carglass

Managing Partner Odgers Berndtson

Group HR Director chez Puratos
Trends HR Manager of the Year 2017

Adjunct-directeur-generaal Actiris

Heidrick & Struggles

Trends HR Manager of the Year 2016

Chief HR & Internal Communications Officer, Elia en Trends HR Manager of the Year 2018
HR Pioneer
Leden van de jury

Director Robert Half

Redacteur Trends en expert in human resources

Journalist Trends-Tendances

Netmanager Kanaal Z / Canal Z at Roularta Media Group

Heidrick & Struggles
De Genomineerden
Wie is HR Manager of the Year 2019?
De Belgian HR Awards worden op donderdag 26 september 2019 voor de zevende keer uitgereikt in The Event Lounge te Brussel op een gala-avond georganiseerd door de magazines Trends en Trends-Tendances, Kanaal Z en Canal Z.
Een jury samengesteld uit leden van de redacties van Trends en Trends-Tendances en van specialisten op vlak van human ressources selecteren uit een longlist de vijf genomineerden voor de titel van Trends HR Manager of the Year. Deze 4 finalisten zijn stuk voor stuk professionals met een sterke reputatie, gekozen op basis van criteria als strategisch en professioneel hr-management. Ook de mate waarin hun organisatie aandacht besteedt aan een performant talentmanagement speelt een rol. Uit deze 4 finalisten zal de jury tenslotte de opvolger selecteren van Chief HR & Internal Communications Officer bij Elia, de laureaat van vorig jaar.
Ontdek het portret van de 4 genomineerden

Hilde Haems
Chief HR officer
SD WORX

Danielle Knott
Carmeuse

Véronique Michiels
Argenta

Nico Van Wijk
Infrabel
Programma
De exclusieve uitreiking van de Belgian HR Awards vindt plaats op donderdag 26 september 2019 in The Event Lounge te Brussel.
• | 18.00 uur: | Receptie |
• | 19.00 uur: | Keynote speech by Jacques BUGHIN, Director McKinsey Global Institute & Senior Partner McKinsey & Company |
Live pitching van de genomineerden en uitreiking van de HR Pioneer Awards. | ||
Presentatie van de genomineerden en uitreiking van de Trends HR Manager of the Year 2019 | ||
• | 20.30 uur: | Galadiner |
• | 21.30 uur: | Open bar en networking |
Dresscode: business
Praktische informatie
Datum en uur
Donderdag 26 september 2019, vanaf 18 uur
Plaats
The Event Lounge,
Generaal Wahislaan 16F,
1030 Brussel
Prijs
€ 250 (excl. 21% btw) per persoon – € 2.000 (excl. 21% btw) per tafel van 10 personen.
Na ontvangst van uw registratie sturen wij u een bevestigingsbrief en een factuur. Gelieve de factuur onmiddellijk te betalen. Uw deelname is definitief bevestigd na ontvangst van uw betaling.
Annulering
Als u verhinderd bent, kunt u zich laten vervangen door een collega. Bij annuleringen tot één week voor de datum van het evenement wordt een administratiekost van € 50 (excl. 21% btw) aangerekend. Na deze datum wordt het volledige bedrag aangerekend. Annuleringen dienen schriftelijk te gebeuren via post of e-mail. Bij gebrek aan een schriftelijke annulering is het volledige bedrag van de inschrijving verschuldigd.
Contact
Daisy Juvijns
Event Manager
0475 89 66 47
daisy.juvijns@roularta.be.
Mélanie Cramazou
Project Manager
02 702 47 26
melanie.cramazou@roularta.be
Sabine Baetens
Publicarto – sponsoring
053 82 60 94
sabine.baetens@publicarto.be